سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزیده های وب

واکنشها به شعار”آزادی بیان” قالیباف


 

  • واکنشها به شعار”آزادی بیان” قالیباف
    به گزارش مجله سیاسی صلح

    سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - اعتماد نوشت:مخالفان رییس‌جمهور این روزها بیشتر از همیشه فعال شده‌اند.حالا از «آزادی بیان» می‌گویند؛ موضوعی که البته باید از آن اسقبال کرد اما نباید از یاد برد که در موقعیت‌های مشابه چه برخوردی با منتقدین شده است.

    ماجرای یادداشت محمدباقر قالیباف در حمایت از مداح جوان جنجالی و واکنش‌ها به آن در فضای مجازی ماجرای جالبی است. همان یادداشتی که قالیباف در آن اشعار مداح عید فطر را «صدای منتقد» خوانده است و از نحوه مواجهه معترضین به این ‌شعار گله مند شده است. همین رویکرد قالیباف بود که واکنش کاربران توییتر را به دنبال داشت. آن هم با استقاده از هشتگ‌های «گازانبر» و «لوله» نحوه برخورد قالیباف با منتقدان را به او یادآوری کردند. اصرار قالیباف برای «برخورد گازانبری» با دانشجویان در اتفاقات سال 78 را روحانی در جریان مبارزات انتخاباتی سال 92 برای نخستین بار مطرح کرد. امسال هم او عبارت «لوله کردن» دانشجویان از جانب قالیباف را به کار برد که بلافاصله در فضاهای مجازی با نام قالیباف تبدیل به هشتگ شد و نحوه برخورد او با منتقدان را جاودانه کرد.
    قالیباف یادداشت خودش را در کانال تلگرامی‌اش با این عنوان که: «‌نه به فرافکنی و هوچی‌گری/ صدای منتقدان را خاموش نکنید» منتشر کرده است. او نوشته «همانقدر که اهانت به رییس‌جمهور در روز قدس اسباب تاسف و قطعا محکوم است تلاش برای ساکت کردن صدای منتقدان هم نادرست است». به نوشته او «کسانی که آن تخریب و این نقد را مانند هم می‌دانند در واقع به دنبال ساکت کردن همه مخالفان هستند.
    آنان که همیشه دم از تساهل و «زنده باد مخالف من»، «آزادی بیان» و «تحمل نقد» می‌زنند ولی در عمل با فشار رسانه‌ای ساکت کردن منتقدان را در دستور کار دارند.»
    قالیباف این را هم نوشته که دیوار «هوچی‌گری کشیدن» بین مطالبات مردمی و وظایف مسوولان اقدام ناصوابی است و دودش به چشم ملت مظلوم خواهد رفت. هرچند او توضیح نداده منظورش از مطالبات مردمی همان اشعاری است که مداح جوان بیان کرده و حتی ستاد اقامه نماز جمعه هم از آن تبری جسته یا خیر؟

    واکنش فضای مجازی به اظهارات قالیباف
    اما کاربران توییتر بی‌معطلی با داغ کردن هشتگ‌های مختلفی از قالیباف پرسیده‌اند چرا صدای یاشار سلطانی که از یک تخلف آشکار با سند سخن گفت را خاموش کرده است؟ یا بر چه مبنایی اهانت سازمان‌یافته به رییس‌جمهور قانونی را نقد می‌داند؟

    45302

    بازنشر مطالب و اخبار گروه خبری

    پایگاه تحلیلی خبری صلح

    اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح برای ما ارسال نمایید.

    خبریار صلح

    قوانین خبریار صلح

    1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
    2. شما می توانید از بخش خبریار صلح، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
    3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
    4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
    5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
    6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
    7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
    8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

    گروه وبگردی و خبریار صلح


ارسال شده در توسط ghalb eshekaste